[Downtown] You Keep Me Hangin' On (D3) – rozgrywka solo

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Poniższa relacja przedstawia rozgrywkę solo trzeciego scenariusza gry Downtown: Air War over Hanoi, 1965-1972 (D3: You Keep Me Hangin' On). Stroną DRV (Wietnam Północny) kierują dodatkowe zasady do gry jednoosobowej. Czmielon gra Amerykanami.

Jest lipiec 1966 roku. Historyczny cel misji to zniszczenie zapasów ropy i lubrykantów DRV. Wietnamczycy zdołali zawczasu rozproszyć te zapasy do lokalizacji zaznaczonych na mapie czerwonymi znacznikami celu. Cel na dzisiaj to magazyn w Phuc Yet. Ze względu na nieumiejętność koordynacji SAMów i MIGów przez siły DRV, należy spodziewać się użycia przez przeciwnika tylko jednego rodzaju broni. Nalot przeprowadzi USAF w klasycznej formacji, której poszczególne elementy będą miały następujące zadania: Jamming (EB-66C z eskortą F4C), SEAD (F-105F WW w eskorcie F-4C), Bombing (F-105D) oraz Recon (RF-101C).

Sytuacja wyjściowa: znajdujemy się około 70 km od celu, pogoda jest „Clear”, ETA do celu 6 minut, wokół celu spodziewana lekka zapora p-lot. Prosimy o zapięcie pasów, gdyż już za chwilę wlecimy w strefę turbulencji!

Pierwsza minuta lotu. Na planszy znajdują się samoloty zakłócające oraz SEAD. Uaktywnia się jeden SAM, a zatem dzisiaj jest „SAM Day”. Możliwe miejsca rozstawienia ukrytych SAMów oznaczone zostały żetonami „Acquisition”

W ciągu pierwszej minuty lotu nad wrogim terytorium aktywuje się 6 baterii SAMów. Część radarów namierzyła już swoje cele


Mijają sekundy w trakcie których obrona p-lot. DRV odpala pierwsze salwy pocisków SA-2. Nie trafiają one w żaden amerykański samolot, ale już włączają się kolejne stacje radarowe DRV i w kolejnych minutach można spodziewać się morderczego gradu pocisków. Samoloty SEAD w kluczach „Basco” i „Bison” przygotowują się do uciszenia dwóch baterii

Kluczowi „Basco” na samolotach F-105 Wild Weasel udaje się zmusić baterię SAM (oznaczenie „AAA”) do wyłączenia radarów przeszedłszy uprzednio przez nawałę ognia p-lot. kierowanego radarem Fire Can z okolic Kien An oraz przez niecelną salwę rakiet SA-2 baterii stanowiącej cel tegoż klucza. Natomiast koledzy z klucza „Bison”, także ostrzelani przez baterię SAMów, nie uciszyli swojego celu. Tym niemniej dwie baterie SAM w okolicach Thai Binh wystrzelały się już z rakiet (bez skutków w postaci strąconych samolotów USA) i nie stanowią w najbliższych minutach zagrożenia dla Amerykanów

Dwa klucze SEAD („Basco” i „Bison”) trudzą się nad stłumieniem obrony p-lot. DRV, jeden bombami klastrowymi (CBUs), drugi za pomocą ARM Shrike, ale rezultaty są żadne. Jak na razie jednak ich skuteczność przejawia się w ściąganiu na siebie rakiet baterii SAM i pozbawianiu ich amunicji. Co gorsza załoga położonej najbliżej celu baterii SAM „AAA” zdobyła się na odwagę i włączyła z powrotem radar, wyłączony wcześniej na widok nadlatującego Shrike'a

Bilans nalotu: cel trafiony kosztem jednego F-105D (Thud) uszkodzonego przez SA-2, jeden uszkodzony nad celem przez ogień p-lot., trzeci ciężko uszkodzony („crippled”) również na celem przez zaporę p-lot. W konsekwencji ostrzału p-lot. jeden klucz porzucił ładunek bomb tuż przed celem (jettisoned)

Chaos pola bitwy. Jeden F-105 Wild Weasel (SEAD) uszkodzony rakietą ziemia-powietrze. Cud, że tylko jeden przy takim natężeniu ognia p-lot.

Godz. 10:30 cel zbombardowany, za 5 minut, jak już opadnie kurz, powinno się nad nim pojawić rozpoznanie w celu oceny zniszczeń

Odlot znad celu

Ukrywający się dotychczas Fire Can zestrzeliwuje jednego ciężko już uszkodzonego F-105D. Załoga katapultuje się. Zajmie jej 10 minut opadnięcie z tej wysokości

14-ta minuta rajdu, lot rozpoznawczy stanowi łakomy kąsek dla załadowanych jeszcze baterii SAM

Recon ostrzelany, ale bez strat…

Salwa pożegnalna z baterii SA-2 poważnie uszkadza jeden samolot rozpoznawczy

O godz. 10:48, czyli po 18-tu minutach od rozpoczęcia nalotu, ostatni samolot USA opuszcza teatr działań. Dwie minuty później na spadochronach ląduje pilot zestrzelonego bombowca. Niestety trafia w pobliże zabudowy lokalnych mieszkańców, gdzie schronienie się jest utrudnione. Stosując uproszczone zasady CSAR rzucam k10, -2DRM za sąsiedztwo zabudowań, zostaną ocaleni na zmodyfikowany rzut 8, czyli musi wypaść 10... ale niestety wyrzuciłem 7, więc załoga dostaje się do niewoli

Czas na podsumowanie, czyli Post Raid Sequence:
Recovery Phase:
- 2 samoloty „crippled” rozbiły się w drodze powrotnej, ale załogi udało się uratować (-8VP, bo w tym scenariuszu podwojone)
- 2 samoloty uszkodzone, ale wracają do bazy
- 1 samolot zestrzelony, załoga utracona (-8VP)
Bomb Damage Assessment Phase:
- cel zniszczony (+9VP)
Victory Phase:
- Total VP -7!!!
Significant Defeat. US objectives were not achieved and Hanoi proclaims a great victory over the ‘Yankee Air Piratesʼ. Attacks into the upper Route Packs halt temporarily to evaluate lessons learned.

Dyskusja o grze na FORUM STRATEGIE

Autor: Czmielon
Zdjęcia: Czmielon

Opublikowano 18.07.2015 r.

Poprawiony: sobota, 18 lipca 2015 07:29