[Downtown] Here, There and Everywhere (D1) – rozgrywka solo

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Relacja z rozgrywki solo w scenariusz D1: Here, There and Everywhere. Scenariusz oparty jest na rajdzie samolotów F-105 Thunderchief („Thud”) na baterie SAMów w północnym Wietnamie w roku 1965. Historycznie misja ta zakończyła się totalną porażką Amerykanów przez utratę sześciu maszyn w ogniu artylerii przeciwlotniczej oraz na skutek kolizji.

Sytuacja wyjściowa. Jeden zlokalizowany SAM w okolicach Viet Tri z włączonym radarem stanowi cel rajdu. Trasa do celu usiana lekką zaporą p-lot., średnia zapora bezpośrednio nad celem. Dwa możliwe klucze MiGów w powietrzu, jeden nad HoaBinh, drugi w pobliżu Yen Bai. Liczne zlokalizowane stanowiska SAMów stanowią dodatkowe zagrożenie. 6 kluczy F-105D Thunderchief po 4 samoloty każdy wlatuje od południa na poziomie „deck”, gdzie maskuje je trudny teren. Ich cel to zniszczyć SAMa i wycofać się bez strat. Uzbrojone są w działka do obrony przed MiGami oraz bomby CBU (klastrowe) do zniszczenia celu

Sytuacja po pierwszej minucie, drugi SAM uruchamia swój radar. Pojawia się drugi możliwy klucz MiGów 17F na lotnisku Phuc Yen. Wszystkie Thudy są już na planszy

Druga minuta minęła, na lotnisku Kep szykuje się kolejny klucz MiGów 17

Trzecia minuta, uruchamiają się 2 dodatkowe stanowiska p-lot., włącza się radar kierowania ogniem jednego ze stanowisk, jeden klucz Thudów częściowo przechwycony przez SAMa. MiGi teraz muszą trzymać się na dystans, żeby nie przeszkadzać SAMom w strzelaniu. Zaczyna się jazda dla Amerykanów...

Czwarta minuta, pierwszy SAM wystrzelił. Nie trafia w cel. Artyleria p-lot. poważnie uszkodziła pierwszego Thuda. MiGi na razie przyglądają się sytuacji z bezpiecznej odległości

Piata minuta, pierwszy klucz przedziera się przez zaporę ognia p-lot. i zrzuca ładunek bomb klastrowych (CBUs, level bombing, deck). Ten atak niszczy cel rajdu: baterię SAM

Koniec piątej minuty, cel zniszczony, zawracamy. Jedna bateria SAM odpaliła salwę, ale chybiła. Kolejny Thud poważnie uszkodzony przez ogień p-lot. Teraz do akcji wejdą najprawdopodobniej MiGi...

Koniec szóstej minuty, Amerykanów ratuje brak koordynacji między MiGami i SAMami

Siódma minuta: MiGi okazują się być szumem w eterze, jedna bateria SAMów oddaje pożegnalną salwę, ale bez rezultatu

Rajd kończy się w czasie krótszym niż 10 minut. Amerykanie maja 2 samoloty poważnie uszkodzone przez ogień p-lot. Sprawdzamy czy dotrą do bazy rzucając 2d10: 8 i mniej oznacza katastrofę. Niestety wypada ósemka. Cel osiągnięty, ale kosztem utraty jednego samolotu wraz z pilotem.
Podliczamy punkty:
- US dostaje 9 pkt. za zniszczenie celu.
- DRV dostaje 3 pkt. za F-105 utraconego przez Amerykanów wraz z załogą w locie powrotnym.
Rezultat: nierozstrzygnięta operacja.

Dyskusja o grze na FORUM STRATEGIE

Autor: Czmielon
Zdjęcia: Czmielon

Opublikowano 02.05.2015 r.

Poprawiony: sobota, 02 maja 2015 16:51