[Downtown] Beginnings (D2) – rozgrywka solo

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Poniższa relacja przedstawia rozgrywkę solo w drugi scenariusz gry Downtown: Air War over Hanoi 1965-1972 (D2: Beginnings). Stroną DRV (Wietnam Północny) kierują dodatkowe zasady do gry jednoosobowej, ja zaś gram Amerykanami. Historyczny cel misji to ocena możliwości bojowych nowego myśliwca F4 Phantom II. Data: 6 października 1965. Przeciwnik dysponuje artylerią przeciwlotniczą i MiGami 17F. Amerykańskie samoloty wyposażone są w bomby, działka pokładowe oraz rakiety powietrze-powietrze AIM-7E (naprowadzane radarem) i AIM-9B (na podczerwień).

Dwie grupy wlatują nad planszę: grupa A na północy, cel wiadukt kolejowy (dwa klucze A4C po 4 samoloty każdy, 1 klucz F8D z dwoma samolotami); grupa B na południu cel lotnisko (trzy klucze A4C po 4 samoloty każdy, 1 klucz F8D z dwoma samolotami, dwa klucze F4B po dwa samoloty)

Obie grupy poruszają się dalej bez przeszkód, grupa B napotyka tylko lekki ostrzał p-lot. z rejonu Thai Binh. DRV otrzymał tylko minimal warning dlatego MiG17F dopiero teraz szykuje się do startu z lotniska Phuc Yen

Czwarta minuta lotu, MiG już w powietrzu

Szósta minuta

Siódma minuta, jeden A4C uszkodzony ogniem p-lot., MiG już wybrał cel i wszedł w tryb APPROACH, drugi MiG gotowy do startu na lotnisku stanowiącym cel

2 klucze MiGów najbliżej formacji USN okazały się fałszywym alarmem

Coraz bliżej celu...

Cztery MiGi pod dowództwem majora Van Lich spostrzeżone wzrokowo. Zwierzyna staje się myśliwym. Pierwsze bombowce rozpoczynają nalot bombowy

Wszystkie 4 klucze A4 zrzuciły pełen ładunek bomb nad celem 1 (lotnisko), jedno trafienie, jeden A4 zestrzelony ogniem p-lot.

Klucz F8D (Nickle) stoczył potyczkę z MiGami 17, rezultat: 1 MiG zestrzelony, 1 uszkodzony, MiGi abortują

Podejście drugiej grupy do celu (wiadukt)

Sytuacja po 12 minutach nalotu

Początek bombardowania drugiego celu (wiadukt kolejowy), pierwszy klucz zgrupowania A (4 x A4C) zadaje uszkodzenia na poziomie 1

Wszystkie bomby zrzucone, brak dalszych trafień. Wszystkie samoloty wylatują poza planszę w ciągu 25 minut od rozpoczęcia rajdu

Post Raid Sequence
Recovery Phase: wszystkie uszkodzone samoloty po obu stronach lądują bezpiecznie
Bomb Damage Assessment Phase: żadnych uszkodzeń!
Victory Phase: US +2 za zestrzelonego MiGa,
DRV +2 za zestrzelonego A4C, +1 za jego załogę.
Całkowita suma -1 czyli: Istotna Porażka Amerykanów! Hanoi ogłasza zwycięstwo nad „Jankeskimi piratami powietrznymi”. Naloty na ten obszar wstrzymane do momentu wyciągnięcia wniosków z porażki.

Dyskusja o grze na FORUM STRATEGIE

Autor: Czmielon
Zdjęcia: Czmielon

Opublikowano 06.04.2015 r.

Poprawiony: sobota, 02 maja 2015 16:50