[BW-N] Bitwa pod Złotoryją 1813

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Na Youtube pojawiła się relacja filmowa z rozgrywki w systemie „Bogowie Wojny – Napoleon” przedstawiająca bitwę pod Złotoryją z 1813 roku. Film przygotowała ekipa systemu BW-N:

https://www.youtube.com/watch?v=-tXHkUn20NU

Niżej mapa z epoki przedstawiająca pole bitwy, z naniesionymi jednostkami występującymi w grze.

 

Poprawiony: sobota, 24 grudnia 2016 11:14

Więcej…

 

[Blue Cross, White Ensign] Bitwa pod Rewlem 1790 – Raleen vs Silver, 21.12.2016 (cz. 1)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Tą relacją rozpoczynamy nowy cykl na naszym portalu. Będzie on poświęcony grze Blue Cross, White Ensign wydawnictwa GMT Games. Gra przedstawia działania flot żaglowych w II połowie XVIII wieku i I połowie XIX wieku. Jest to trzecia część systemu Flying Colors, poświęcona bitwom floty rosyjskiej z flotami turecką i szwedzką. Miałem już kilkakrotnie okazję zagrać w ten system, jednak póki co jesteśmy wraz z moim przeciwnikiem raczej na początku drogi. Zasady gry starają się zasymulować działania morskie na szczeblu całych flot. Jako jeden z pierwszych scenariuszy wzięliśmy bitwę pod Rewlem z 2 maja 1790 r. między flotami szwedzką i rosyjską. Zdecydowały prozaiczne względy: stosunkowo niewielka liczba etapów (12) i niezbyt duża liczba jednostek, chociaż trzeba powiedzieć, że liczebność floty rosyjskiej w wielu scenariuszach nie jest dużo większa niż w tym.

Rosjanie – Silver, Szwedzi – Raleen.


Pozycje wyjściowe flot przed bitwą. W głębi zatoki flota rosyjska stoi na kotwicy. Flota szwedzka zbliża się do niej z wiatrem w szyku torowym. Morze stanowią tylko pola ciemnoniebieskie. Pola oznaczone jaśniejszym kolorem to mielizny, na których łatwo utknąć, zwłaszcza większym okrętom. Skraj planszy to ląd (tutaj oznaczony w jaśniejszych barwach).

Poprawiony: środa, 08 lutego 2017 08:58

Więcej…

 

Moce wikingów. Światy i zaświaty wczesnośredniowiecznych Skandynawów (Tom I)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Informacje o książce
Autor: Władysław Duczko
Wydawca: IW Erica
Seria: Wikińska Europa
Rok wydania: 2016
Stron: 347
Wymiary: 23,7 x 16,5 x 3,2 cm
Oprawa: twarda
ISBN: 978-83-65310-44-6

Recenzja
Moce wikingów to kolejna publikacja Instytutu Wydawniczego Erica z szerokiej kolekcji zatytułowanej „Europa Barbarzyńców”. Tym razem książka traktuje o zabytkach kultury materialnej (głównie ozdobach) epoki wikingów znajdowanych jednak nie tylko w Skandynawii, ale także tam gdzie ci ekspansywni Europejczycy docierali.

Więcej…

 

Bolesław Rogatka, książę legnicki, dziedzic monarchii Henryków śląskich (1220/1225-1278)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Informacje o książce
Autor: Jacek Osiński
Wydawca: Avalon
Rok wydania: 2016
Stron: 391
Wymiary: 20,5 x 14,5 x 2,1 cm
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-7730-184-5

Recenzja
Bolesław Rogatka uchodzi za jedną z najbarwniejszych, a zarazem najbardziej kontrowersyjnych postaci polskiego średniowiecza. Już za młodu książę miał skłonność do psot i figlów, często nielicujących z jego wysoką pozycją społeczną. Jego rządy to w większości czas niezbyt udanych posunięć politycznych, które ze szczytów doprowadziły go w pewnym momencie na dno. Przez kronikarzy Rogatka oskarżany był o otaczanie się Niemcami i utratę ziemi lubuskiej. Nietuzinkowej osobie księcia postanowił na nowo przyjrzeć się Jacek Osiński. Jego książka jest pierwszą biografią tego władcy dzielnicowej Polski.

Więcej…

 

Wrzesień 1939 – nr 40 (model transportera opancerzonego Sd.Kfz. 251/1 Ausf. A)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Trwa ofensywa niemieckich modeli. To już czwarty model Wehrmachtu pod rząd i nic nie zapowiada, że się to w najbliższej przyszłości zmieni. A głód polskich pojazdów lub sprzętu coraz większy.

Poprawiony: środa, 18 stycznia 2017 13:13

Więcej…

 

Design for effect vs Design for cause

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Tym razem będzie parę słów o projektowaniu gier i koncepcjach z tym związanych. Punktem odniesienia są gry historyczne, głównie wojenne. Zacznijmy od rozszyfrowania określeń użytych w tytule. Generalnie wyodrębnione zostały dwie przeciwstawne koncepcje:

Design for cause (projektowanie przyczynowe) – rozwiązania zawarte w zasadach gry zmierzają do tego by oddać wszystkie albo przynajmniej większość kroków, które prowadzą do uzyskania określonego wyniku w grze. Autor projektując grę skupia się na czynnikach, które doprowadziły do określonego wyniku, stara się je zidentyfikować i oddać w grze.

Design for effect (projektowanie wynikowe) – rozwiązania zawarte w zasadach gry upraszczają bardziej złożone procedury, koncentrując się na końcowym wyniku. Autor projektując grę skupia się na końcowym wyniku, redukując czynniki, które do niego doprowadziły.

Poprawiony: niedziela, 04 grudnia 2016 08:21

Więcej…

 

Strona 8 z 176