[Caricat!] Montebello 1859 – scenariusz historyczny (Krystian vs Raleen, 26.10.2024)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Druga rozgrywka w „Caricat!” (wyd. Acies Edizioni) za nami. Udało się zagrać w scenariusz historyczny przedstawiający bitwę pod Montebello (20.V.1859) z drugiej wojny o zjednoczenie Włoch. Gra jest dość prosta, po każdej ze stron kilka do kilkunastu żetonów. W przypadku tej bitwy aktywnych sił jest początkowo jeszcze mniej niż pod Pastrengo. Scenariusz trwa 10 etapów.

 

Położenie wyjściowe. Francuzi (niebiescy), tutaj jako sojusznicy Włoch, oraz Włosi (trzy pułki kawalerii) dysponują dwoma zgrupowaniami. Ich celem jest opanowanie miast dających punkty zwycięstwa i zadanie jak największych strat przeciwnikowi, przy jak najmniejszych stratach własnych. Austriacy (biali) posiadają aż pięć zgrupowań i trzy pułki kawalerii, ale zasady aktywacji i zasady specjalne scenariusza sprawiają, że przez większość gry tylko niewielka część tych sił będzie aktywna. Ich celem jest obrona punktowanych miast i podobnie jak w przypadku Francuzów i Włochów zadanie jak największych strat przeciwnikowi, jednocześnie ponosząc samemu jak najmniejsze straty.

Poprawiony: poniedziałek, 28 października 2024 13:35

Więcej…

 

II Mistrzostwa Polski w „Bogowie wojny: Togo”

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

 

19-20 października 2024 we Wrocławiu odbyły się Mistrzostwa Polski 2024 w grze „Bogowie wojny: Togo”. Zorganizował je wydawca gry – GM Boardgames. Wydarzenie odbyło się w gościnnych progach sklepu Bolter.pl.

Swoje floty okrętów w skali 1:1200 do walki na planszach wystawiło 20 graczy. W bitwach brały udział marynarki wojenne Japonii (Nippon Kaigun), Rosji (Rossiyskiy Imperatorskiy Flot), Hiszpanii (Armada Española), Wielkiej Brytanii (Royal Navy) oraz Niemiec (Kaiserliche Marine). Zgodnie z regulaminem rozpiski flot przygotowano na tzw. okres predrednotów, czyli przełom XIX i XX wieku.

Do losowania par oraz scenariuszy wykorzystano aplikację internetową Tourneykeeper. Gracze rozegrali łącznie pięć bitew.

Poprawiony: piątek, 25 października 2024 07:16

Więcej…

 

[Kreta 1941] Scenariusz historyczny – Krystian vs Raleen, 22.08.2024 (cz. 3)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Trzecia część relacji z rozgrywki w scenariusz historyczny. Drugą część relacji znajdziecie TUTAJ.

 

Niemcy kontynuują natarcie w kierunku Georioupolis, spychając alianckie bataliony ze wzgórz. Przybyły im posiłki w postaci drugiej jednostki motocyklistów (rozpoznawczej). Siły Aliantów także ulegają konsolidacji i otrzymały wzmocnienia, nadciągnęła bowiem artyleria i kilka batalionów piechoty, co pozwoliło wydłużyć linię na południe.

Poprawiony: czwartek, 24 października 2024 08:28

Więcej…

 

[Kreta 1941] Scenariusz historyczny – Krystian vs Raleen, 22.08.2024 (cz. 2)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Druga część relacji z rozgrywki w scenariusz historyczny. Pierwszą część relacji znajdziecie TUTAJ.

 

Pod Maleme i w jego okolicach z całego zgrupowania niemieckiego został już tylko jeden batalion spadochroniarzy, który wycofuje się na południe, szukając schronienia wśród wzgórz. Ścigają go alianckie tankietki i pojedyncze, wydzielone jednostki. Większość sił alianckich maszeruje w stronę Retimno.

Poprawiony: czwartek, 24 października 2024 08:28

Więcej…

 

[Kreta 1941] Scenariusz historyczny – Krystian vs Raleen, 22.08.2024 (cz. 1)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Kiedyś, jeszcze kilkanaście lat temu, uznawano, że aby wyrobić sobie w pełni opinię o grze, trzeba w nią zagrać przynajmniej kilka razy. Jak wiadomo, różnie z tym bywa i zależy od samej gry, a także od gracza, jego umiejętności i doświadczenia. Są takie tytuły, gdzie od razu pewne rzeczy widać, w przypadku innych dopiero po wielu rozgrywkach będziemy w stanie rzetelnie je ocenić. Chociaż w Kretę 1941 (wyd. Dragon) grałem już przed laty, a ostatnie cztery rozgrywki, relacjonowane szeroko na portalu, pozwoliły mi zweryfikować dawniejsze doświadczenia, postanowiliśmy zagrać jeszcze raz. Uznaliśmy, że ta gra na to zasługuje. Jako że przez większość rozgrywek w scenariusz historyczny grałem stroną niemiecką, a przeciwnicy brali stronę aliancką, tym razem zagrałem Aliantami by zweryfikować jakie są możliwości zarówno Niemców, jak i Aliantów w tym scenariuszu już po tym jak mamy za sobą kilka rozgrywek. Zatem podział stron był taki, że Krystian grał Niemcami, zaś mnie przypadli Alianci.

 

Lądowanie i atak głównego zgrupowania niemieckiego w rejonie Maleme. Pod samym lotniskiem Maleme desant przebiegł pomyślnie dla Niemców i od razu udało im się oskrzydlić obrońców od południa i zaatakować zarówno lotnisko, jak i pobliskie wzgórza. Nieco na wschód Niemcy wylądowali natomiast na takiej pozycji, że większość jednostek została związanych walką, tworząc długą, cienką linię i tak też ugrupowali się do ataku na rozrzucone między Maleme a portem Chania jednostki Aliantów. Samotne kompanie szturmowe lądujące między portami Suda i Chania zostały w większości zniszczone już podczas desantu.

Poprawiony: środa, 23 października 2024 07:49

Więcej…

 

[Caricat!] Pastrengo 1848 – scenariusz historyczny (Krystian vs Raleen, 19.10.2024)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Pierwsza rozgrywka w „Caricat!” (wyd. Acies Edizioni) za nami. Udało się zagrać w scenariusz historyczny przedstawiający bitwę pod Pastrengo (30.IV.1848) z pierwszej wojny o zjednoczenie Włoch. Gra jest dość prosta, po każdej ze stron kilka do kilkunastu żetonów. Scenariusz trwa 10 etapów.

 

Położenie wyjściowe. Włosi (niebiescy) mają trzy zgrupowania. Ich celem jest opanowanie miast dających punkty zwycięstwa i zadanie jak największych strat przeciwnikowi, przy jak najmniejszych stratach własnych. Austriacy (żółci) posiadają dwa zgrupowania, ale zasady aktywacji i zasady specjalne scenariusza sprawiają, że przez ponad połowę gry faktycznie dysponują jednym zgrupowaniem. Ich celem jest obrona punktowanych miast i podobnie jak w przypadku Włochów zadanie jak największych strat przeciwnikowi, jednocześnie ponosząc samemu jak najmniejsze straty.

Poprawiony: niedziela, 20 października 2024 10:12

Więcej…

 

Strona 6 z 331