XIV Galicyjskie Manewry Strategów – bitwa koło Rhode Island 1788 („Ship of the Line”)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Za sprawą systemu Flying Colors (wyd. GMT Games) podczas XIV Galicyjskich Manewrów Strategów po raz kolejny wypłynęliśmy na szerokie wody (piszę po raz kolejny, bo rok temu na Manewrach także miała miejsce rozgrywka w ten system). Na stole zagościła jedna z bitew z dodatku Ship of the Line. Przedstawia on bitwy morskie z okresu amerykańskiej wojny o niepodległość, a także kilka innych starć z II połowy XVIII wieku, głównie z udziałem floty francuskiej. Zdecydowaliśmy się na scenariusz poświęcony hipotetycznej bitwie koło Rhode Island (1788). Historycznie do bitwy nie doszło ze względu na to, że flota angielska, będąc na niekorzystnej pozycji względem wiatru, postanowiła się wycofać. Scenariusz pozwala sprawdzić co by było gdyby… Francuzi zaczynają na bardzo korzystnej pozycji względem wiatru, Anglicy na pozycji In Irons! (czyli prosto pod wiatr). Flota francuska, choć mniejsza liczebnie, ma silniejsze jednostki, i co ciekawe, są one lepiej wyszkolone od angielskich (Anglicy mają Audacity 0, Francuzi – Audacity 1). Tym razem przypadli mi w udziale Francuzi, zaś flotą angielską dowodził Debej.

 

Obie floty wydają się płynąć na zbieżnym kursie, ale Anglicy zostali złapani na pozycji pod wiatr... Flota francuska jest mniej liczna, ale posiada, przynajmniej na czole, silniejsze jednostki, do tego jest lepiej wyszkolona. Flota angielska ma ogólną przewagę ilościową, co stanowi jej główny i jedyny atut w tej bitwie.

Poprawiony: czwartek, 03 sierpnia 2017 15:18

Więcej…

 

XIV Galicyjskie Manewry Strategów

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Za nami XIV edycja Galicyjskich Manewrów Strategów. Impreza odbyła się w dniach 28-30 lipca 2017 r. w zawsze gościnnych podwojach OSP w Muszynie. Ten rok był szczególny o tyle, że wraz z czternastą edycją Galicyjskie Manewry Strategów stały się najdłużej odbywającą się cyklicznie imprezą planszówkową w Polsce (przynajmniej jeśli chodzi o planszówki wojenne). Do tej pory rekord należał do nieistniejącego już od kilku lat warszawskiego konwentu Armagedon. Ten rok okazał się wyjątkowy także za sprawą X Otwartego Turnieju „Wings of War”. Zwycięzcą został tym razem Jarosław Turcza, który tego dnia po raz pierwszy zasiadł za sterami pierwszowojennego myśliwca. W sumie spośród czterech pierwszych miejsc trzy zajęli debiutanci. W związku z tym, że była to dziesiąta i prawdopodobnie ostatnia edycja turnieju, wyłoniono Asa Dekady „Wings of War”. Został nim Michał Wasil (Leliwa), który w historii turnieju osiągnął najwięcej zwycięstw (2) i był najwięcej razy na podium (5). W tej edycji zajął on trzecie miejsce, jako jedyny weteran w gronie półfinalistów.

Podczas imprezy grano w następujące tytuły: Successors (wyd. GMT Games), Hannibal: Rome vs. Carthage (wyd. Valley Games), WestFront II (wyd. Columbia Games), Combat Commander (wyd. GMT Games), Sekigahara (wyd. GMT Games), Pericles: The Peloponnesian Wars (wyd. GMT Games), Triumph & Tragedy (wyd. GMT Games), Struggle of Empires (wyd. Warfrog Games), Patton’s Vanguard (wyd. Revolution Games), Warpath (wyd. Decision Games), The Eastern Front 1914 – 1917 (wyd. SPW), Zimna wojna (wyd. GMT Games/Bard), Rewolucja 1905 (wyd. Krytyka Polityczna & Departament Gier), Boże Igrzysko (wyd. Phalanx), Quartermaster General 1914 (wyd. PSC Games), Flying Colors z dodatkiem Ship of the Line (wyd. GMT Games), Krecie wojny (prototyp), Shogun (wyd. Queen Games), C&C: Napoleonics (wyd. GMT Games), Polis (wyd. Asylum Games), W1815 (wyd. U&P Games), 2 de Mayo (wyd. Gen-X Games), Crusade and Revolution: The Spanish Civil War 1936-1939 (wyd. Compass Games), Rivoli 1797 (wyd. Vae Victis).

Manewry wypadły udanie. Tak jak w roku poprzednim, nasz portal objął patronat nad imprezą. Kameralna atmosfera sprzyjała rozgrywkom, a grano jak zawsze do późna w noc. Nie pojawili się niektórzy zeszłoroczni uczestnicy, ale za to pojawili się inni… taka już kolej rzeczy. W tym roku był także z nami niecodzienny uczestnik – gołąb, który wleciał do sali, gdzie graliśmy i długo krążył pod sufitem, nie chcąc nas opuścić, mimo wysiłków w tym kierunki podejmowanych przez organizatora. Stąd zasłużone miano gołębia wojennego, nadane mu przez bywalców imprezy. Za rok XV edycja, będzie więc znowu okazja do świętowania.

 

Większość konwentów to dobra okazja by pograć w gry wieloosobowe, nie inaczej było na tegorocznych Galicyjskich Manewrach Strategów w Muszynie

Poprawiony: czwartek, 03 sierpnia 2017 15:40

Więcej…

 

Napoleon (4 edycja) – zasady (PL)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Pobierz

Poprawiony: czwartek, 27 lipca 2017 20:14

 

Trwają prace nad „Pułtuskiem 1806”

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Trwają prace nad grą o bitwie pod Pułtuskiem 26.XII.1806 r. Gra będzie oparta na zasadach systemowych Ostrołęki 26 maja 1831. Są już gotowe wstępny szkic mapy (planszy) oraz żetony. Nad mapą będziemy musieli jeszcze trochę popracować od strony graficznej, ale widać światełko w tunelu. Plansza jest już na takim etapie, że można na niej przeprowadzać rozgrywki testowe. Pokusiłem się w związku z tym o pierwsze rozstawienie żetonów, by odtworzyć historyczne pozycje wojsk na początku bitwy. Zapewne będzie to jeszcze wymagało pewnych korekt (sam mam kilka wątpliwości, dotyczą one jednak spraw mniej istotnych z punktu widzenia gry), ale już jest... To szczęśliwy dzień w życiu każdego autora (projektanta), więc postanowiłem się tą radością z Wami podzielić i zaprezentować jak na dziś dzień wygląda Pułtusk 1806. Zdjęcia póki co robocze, ale mam nadzieję, że choć trochę będzie widać.

 

Widok ogólny na pole bitwy. U góry armia rosyjska, u dołu armia francuska

Poprawiony: czwartek, 27 lipca 2017 11:56

Więcej…

 

Next War – zasady systemowe (PL)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Pobierz

Poprawiony: sobota, 22 lipca 2017 07:44

 

Ostrołęka 26 maja 1831 – nowa tabela ostrzału kulami i granatami

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Pobierz

Poprawiony: czwartek, 20 lipca 2017 15:03

 

Strona 3 z 182