W związku z zakończeniem etapu malowania prac w Konkursie Modelarskim Forum Strategie (VI edycja) prezentujemy galerię zdjęć prac biorących udział w konkursie w poszczególnych kategoriach. Więcej zdjęć (z różnych ujęć), a także zdjęcia z przebiegu prac, znajdziecie na forum w dziale konkursu.
KATEGORIA 1: ODDZIAŁ (CO NAJMNIEJ 8 MODELI POSTACI) W SKALI do 15 MM
Pancerni (skala: 15 mm, producent: Wargamer)
Malowanie: Asienieboje
Poprawiony: poniedziałek, 08 września 2014 20:11
Od 21 września w Miejskim Domu Kultury „Batory” rozpocznie swoją działalność Chorzowski Klub Gier Strategicznych.
Działalność CHKGS skierowana jest zarówno dla dorosłych, studentów jak i uczniów szkół średnich i gimnazjalnych, a dzięki różnym aspektom zajęć ma na celu zrzeszać nie tylko pasjonatów strategii, ale również pasjonatów historii, modelarzy czy malarzy figurkowych. Podczas trzygodzinnych spotkań klubowicze będą mieli okazję pograć w swoje ulubione gry, nauczą się jak przygotowywać i malować modele do gier bitewnych lub tworzyć własne makiety. Forma zajęć będzie miała charakter otwarty więc od samych uczestników zależeć będzie czym chcą się zająć na danym spotkaniu.
Dzięki wsparciu sponsorów wśród posiadanych tytułów gier znajdują się m.in. „Ogniem i mieczem”, „Bohaterowie wyklęci”, „Neuroshima Hex”, „PQ-17”, „Bomber Command” czy „Warhammer – Inwazja” więc zarówno fani historycznych gier strategicznych jak i tych mniej realnych światów z pewnością znajdą coś dla siebie. Spotkania nad historyczną strategią są świetną okazją do wymiany wiedzy na temat ówczesnej wojskowości.
Jeśli w Klubie nie znajdzie się Wasza ulubiona gra, a sami jesteście w jej posiadaniu, to zabierzcie ją ze sobą na zajęcia, a z pewnością znajdziecie przeciwnika do rozgrywki. Dzięki miesięcznym składkom członkowskim działalność Klubu będzie mogła się rozwijać – będziemy nabywać nowe tytuły, organizować konwenty i turnieje gier. Składka członkowska wynosi zaledwie 20 zł. miesięcznie, a dla nowych członków pierwsze spotkania są darmowe! W ramach opłaconej składki członkowie będą mogli uczestniczyć we wszystkich imprezach CHKGS za darmo! Członkowie, którzy sporadycznie będą nas odwiedzać, zamiast składek miesięcznych mogą opłacać „jednorazowe wejściówki” w cenie 5 zł.
Przyjdź, zobacz, zagraj!
Czas spotkań: każda niedziela począwszy od 21.09, godz. 16:00
Miejsce spotkań: Miejski Dom Kultury „Batory”, sala 207
Składka miesięczna dla klubowiczów: 20 zł
Poprawiony: sobota, 06 września 2014 09:35
W dniach 13-14 września 2014 r., na Cyplu Czerniakowskim w Warszawie, odbędzie się Festyn Patriotyczny Tobie Ojczyzno! Organizatorami imprezy są Stowarzyszenie Siła i Honor im. gen. Sławomira Petelickiego i Fundacja Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych GROM. Festyn połączony będzie z Memoriałem gen. Sławomira Petelickiego. Impreza ma na celu kultywowanie tradycji patriotyczno-historycznych i promocję Sił Zbrojnych RP oraz zwiększanie świadomości postaw patriotycznych wśród społeczeństwa.
Wśród wielu innych atrakcji na imprezie przewidziano część poświęconą grom strategicznym, gdzie będzie można pograć w planszowe gry wojenne i gry bitewne. Będziemy tam i My. Duże stoisko przygotowuje firma First to Fight, która będzie promować swoją serię Wrzesień 1939. Nie zabraknie także innych atrakcji. Ogólny program imprezy i szereg innych informacji znajdziecie na poświęconej jej stronie:
Informacje na temat części imprezy poświęconej grom będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszym forum w miarę zbliżania się terminu imprezy. Tam też można umawiać się na rozgrywki i pytać o wszelkie kwestie w razie pojawiających się wątpliwości.
Poprawiony: niedziela, 31 sierpnia 2014 19:47
Pierwsza faza bitwy pod Ostrołęką (26.V.1831) po raz kolejny zagościła na planszy. Roztropny generał Tomasz Łubieński znowu będzie starał się wyprowadzić podległe mu oddziały na zachodni brzeg Narwi, ponosząc przy tym jak najmniejsze straty i odpierając nacierających Rosjan. Rozgrywka prezentuje drugi wariant scenariusza Odwrót Łubieńskiego, w którym to Polacy rozpoczynają ruch jako pierwsi, dzięki czemu na początku mają większe możliwości oderwania się od przeciwnika. Z kolei Rosjanie mogą dzięki temu szybciej posuwać się naprzód. Tym razem stroną polską grał Czmielon, dla którego była to pierwsza rozgrywka w tą grę, mi zaś przypadli Rosjanie.
Polacy szybkim marszem odrywają się od oddziałów rosyjskich. Kawaleria już w pierwszym etapie znalazła się pod Ostrołęką. Piechota odchodzi nieco wolniej. Rosjanie wykorzystują wolną przestrzeń szybko posuwając się do przodu
Poprawiony: wtorek, 19 lipca 2016 11:18
Bitwa pod Las Navas de Tolosa (16.VII.1212) to z pewnością jedna z ważniejszych bitew w historii. Uważa się ją za decydujące starcie hiszpańskiej Rekonkwisty. Odtąd szala zwycięstwa w walkach na Półwyspie Iberyjskim zdecydowanie przechyliła się na korzyść Hiszpanów. Klęska Almohadów w tej bitwie doprowadziła do ich upadku i opanowania większości terytoriów ich kalifatu przez królestwa chrześcijańskie. Zanim padła Grenada minęło jednak ponad dwa i pół wieku. Starcie rozpoczęło się od frontalnego ataku na centrum armii muzułmańskiej. Został on odparty, choć nie bez problemów. Muzułmanie usiłowali uderzyć na skrzydła armii hiszpańskiej, wykorzystując swoją znakomitą berberską jazdę, ale natarcie to zostało odparte. Stopniowo armia chrześcijańska spychała muzułmanów w stronę wzgórza, gdzie znajdował się obóz kalifa. Wreszcie decydujące uderzenie oddziałów z Kastylii i Nawarry w stronę obozu doprowadziło do ucieczki kalifa i w konsekwencji klęski. O porażce miała też przesądzić m.in. słaba postawa sojuszników kalifa, w szczególności oddziałów z południowej części Półwyspu Iberyjskiego, które po poniesieniu pewnych strat wycofały się z bitwy.
Poniższa gra pochodzi z magazynu Vae Victis (nr 62). Grę opracowano w systemie Na ostrze miecza! (Au fil de l'épéé!), którego tłumaczenie zasad i tabel znajdziecie u nas na portalu w dziale ŁADOWNIA. Bitwa wydaje się rozbudowana jak na ten prosty średniowieczny system. My też zasiadając do niej mieliśmy podobne wrażenie, jednak nie taki diabeł straszny... zresztą grywało się przecież w mnóstwo dużo większych bitew, z bardziej złożonymi zasadami. Zasady scenariusza przewidują, że aby zwyciężyć, wystarczy różnica 50 punktów zwycięstwa (generalnie punktuje się za straty przeciwnika plus kilka dodatkowych pozycji). Do scenariusza przewidziano szereg zasad specjalnych, oddających realia historyczne bitwy. I tak np. Hiszpanie mają arcybiskupa Toledo de Radę, który ma zdolność automatycznego porządkowania jednostek, na których zakończy ruch. Ponadto w ich szeregach walczy słynny rycerz Ruy Diaz (dodaje modyfikatory w walce). Armia muzułmańska jest ograniczona, ponieważ głównodowodzący nią kalif przebywa w obozie i nie może go opuszczać, co ogranicza jego możliwości dowodzenia. Podobnie, praktycznie unieruchomiony przez całą bitwę jest jego odwód, składający się m.in. z bardzo dobrych jednostek łuczników (część na wielbłądach). Sytuacja wygląda w ten sposób, że ogólnie rzecz biorąc czas powinien pracować na korzyść muzułmanów. Przynajmniej tak uważaliśmy zanim przystąpiliśmy do rozgrywki.
Armią muzułmańską z własnego wyboru i przekonania kierował Wilk, armią chrześcijańską, również z przekonania, dowodził Raleen.
U dołu armia chrześcijańska, u góry muzułmanie. Centrum szyku wojsk kalifatu Almohadów zajmują różne kontyngenty składające się głównie z piechoty. W pierwszym rzucie fanatycy muzułmańscy (mudżahedini), drugi rzut tworzą oddziały z południa Półwyspu Iberyjskiego, niezbyt lojalne wobec kalifa, potem jeszcze jedna grupa wojsk i na samym końcu w tyle oddziały kalifa al-Nasira. Na skrzydłach pozycje zajęła jazda berberska. Po stronie hiszpańskiej armia składa się z awangardy, lewego skrzydła aragońskiego króla Piotra II Katolickiego, między centrum a lewym skrzydłem stoją oddziały zakonów rycerskich, odwód tworzą oddziały króla Kastylii Alfonsa VIII, między centrum a prawym skrzydłem stoją oddziały Alfonsa II Grubego, a na prawym skrzydle kontyngent Nawarry pod wodzą króla Sancho VII Mocnego
Poprawiony: sobota, 06 września 2014 09:43
Poprawiony: piątek, 22 sierpnia 2014 11:58
Strona 198 z 310