Premiera „Ogniem i Mieczem” w Kielcach & nowy sklep Wargamera w Bydgoszczy

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Jako że wojska na zimowe leże zaległszy, a to popasają a to hultaja i bezeceństwa wyczyniając w rozpuście i warcholstwie się nurzają, czas najwyższy dryl wojskowy przywrócić i manewry zimowe ogłosić. Zatem zwołujemy Wszystkich co to w dziele wojennym obeznani są, a i tych młodych co to u pasa szabli nie mają i z samopałów nie hukali, na okazanie w grodzie sławetnym zwanym Kielce w dniu 10 grudnia A.D. 2011. Tegoż to dnia, sam pułkownik Sosiński przybędzie co by wojska obaczyć, listy zapowiednie wystawiać, barwę przydzielać i insze wojskowe sprawy w dziele mieć etc. etc.

Jak się już zapewne domyślacie w WARGAMER'ze Kielce ul. WSPÓLNA 21

planujemy 10 grudnia premierę „Ogniem i Mieczem”!

Zaczynamy o godzinie 10:00!

W ramach kieleckiej premiery będzie:
- nauka gry w „Ogniem i Mieczem”,
- spotkanie z autorem Konradem Sosińskim,
- warsztaty tworzenia armii w „Ogniem i Mieczem”,
i dodatkowe atrakcje.

Cały zespół Wargamera oraz wspierająca go najemna Rota Muszkieterska będzie w strojach historycznych, będzie możliwość zrobienia wspólnego zdjęcia.
Do zakupu podręcznika dodajemy losową figurkę : Longinusa Podbipięty, lub Michała Wołodyjowskiego, lub Onufrego Zagłoby, lub Jana Skrzetuskiego.

Z przyjemnością informujemy o otwarciu nowej placówki Wargamera. Nasz nowy sklep powstał w Bydgoszczy przy ulicy Krasińskiego 21 (dawny sklep Wszystko Gra). Sklep rozpocznie działalność już w najbliższy poniedziałek 5 grudnia o godz. 12. Z tej okazji planujemy trochę atrakcji. Nasz program „rozrywkowy” z okazji otwarcia będzie trwał 5 i 6 grudnia. Oto co przewidujemy:

- specjalna zniżka 10% na cały asortyment,
- upominki dla każdej osoby, która odwiedzi nasz sklep i coś sobie zakupi,
- pokazy Ogniem i Mieczem – po raz pierwszy w Bydgoszczy (wtorek – cały dzień),
- BARDZO promocyjny draft MTG z niespodzianką (poniedziałek godz. 15.30),
- nauka gry w VETO.

6 grudnia będzie też prowadzona nauka gry w „Ogniem i Mieczem”, serdecznie zapraszamy!

Tekst stanowi materiał promocyjny firmy Wargamer.

Autor: Łukasz Wnuk

Opublikowano 04.12.2011 r.

Poprawiony: czwartek, 08 grudnia 2011 10:22

 

I Copa Iberia de DBA (Saragossa, 22.X.2011)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

DBA rośnie w siłę nie tylko na naszym forum i w kraju. Nasi dzielni koledzy brali bowiem w tym roku udział w mistrzostwach DBA Hiszpanii, o których postaram się napisać parę słów (do tego mamy masę zdjęć, większość dzięki jednemu z kolegów z Hiszpanii). Na końcu znajdziecie także link do relacji Szeperda, której nie chciałbym powielać, więc tutaj tylko najważniejsze kwestie. Turniej odbył się 22 października 2011 r. w miejskim domu kultury w Saragossie. Był to największy w ostatnim roku turniej DBA w Europie i trzeci największy w historii europejskich rozgrywek DBA. Spośród naszych braci w wierze brał w nim udział Adrian Stolarczyk, Szeperdem zwany, zaś Czarek Opaliński, znany bywalcom naszego forum jako Cezary29, był jednym z jego organizatorów. W szranki stanęło w sumie 29 graczy z Hiszpanii, Francji oraz Polski. Dla zwycięzców rywalizacji przewidziano nagrody, w tym pieniężne w postaci kilkuset euro. O samym turnieju warto wspomnieć, że miał charakter historyczny, tzn. występowały w nim pary historycznie dobranych armii. Organizatorzy zapewnili sami 30 pomalowanych armii, którymi grano. Nasi koledzy zadbali także o promocję rodzimego wargamingu. Spore wrażenie na miejscowych zrobiła pięknie pomalowana armia Pawła Kura, która stanowiła jedną z nagród w omawianym turnieju. Poza tym zaprezentowane zostały figurki do systemu Ogniem i Mieczem oraz kilka maleństw z Oddziału Ósmego. Ostatecznie turniejowo nasi zacni koledzy nie zawojowali Hiszpanii, ale odgrażają się, że jeszcze tam wrócą... być może za rok.

Poprawiony: środa, 07 grudnia 2011 20:41

Więcej…

 

Premiera gry „Ogniem i Mieczem”

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Zapraszamy na premierę gry Ogniem i Mieczem, która będzie miała miejsce w sobotę 26 listopada br. w czasie Targów Książki Historycznej w Warszawie. Tegoroczna edycja targów odbywać się będzie w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim.

Sprzedaż podręcznika do gry rozpoczynamy równo o godz. 12-tej.

Wszystkie osoby, które kupią podręcznik w dniu premiery 26 listopada oraz 27 listopada otrzymają od nas specjalną limitowaną figurkę Onufrego Zagłoby oraz specjalny rabat na zakup modeli do gry.

W czasie premiery będzie można odbierać podręczniki zakupione w przedsprzedaży. Do podręczników odbieranych na targach będą dodawane zestawy modeli bohaterów trylogii oraz bonusowy Onufry Zagłoba.

Poprawiony: czwartek, 08 grudnia 2011 10:22

Więcej…

 

[Operation WWII] Pomorze 1945, rozgrywka w PMiHW 19.11.2011

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Rozgrywka ta jest pierwszą spośród wspólnych rozgrywek graczy z klubu „Agresor” działających w ramach naszego forum i graczy z Pracowni Mikromodelarstwa i Historii Wojskowej na Woli. Cieszę się, że moja inicjatywa spotkała się z pozytywnym odzewem szefa pracowni – Sławomira Rakowieckiego. Mam nadzieję, że będzie ona wstępem do kolejnych podobnych spotkań, które od czasu do czasu postaramy się organizować.

Bitwa, z której relację chciałbym przedstawić, osadzona jest w realiach frontu wschodniego. Konkretnie jesteśmy na Pomorzu w styczniu-lutym 1945 roku, w okolicach miasteczka Karlino, niedaleko Kołobrzegu. Niemcy gonią już resztkami sił i powoli wycofują się z ziem polskich. Sowieci nacierają, starając się zniszczyć bądź odciąć podczas odwrotu jak największą liczbę cofających się jednostek. Po stronie niemieckiej w starciu wzięły udział pododdziały 33 Ochotniczej Dywizji Grenadierów SS „Charlemagne”. Dywizja ta jest o tyle ciekawą jednostką, że złożona była z Francuzów. Nie stanowiła też bynajmniej elity armii niemieckiej, nie będzie przesadą jeśli określimy ją jako „Volksturm SS”. Mimo tego charakteru, jeśli chodzi o wyszkolenie, część jej oddziałów i tak miała porównywalne morale, a nawet górowała nad nacierającymi Rosjanami. Po stronie radzieckiej w walce wzięły udział oddziały 19 Armii i 3 Korpusu Pancernego Gwardii.

Nieco informacji o miejscowości, gdzie historycznie toczyły się walki:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karlino

Trochę artykułów o bitwie:

http://www.die-freiwilligen.pl/historia/dywizje-waffen-ss/33-ochotnicza-dywizja-grenadierow-ss-charlemagne-

Siły stron w rozgrywce

Niemcy: pluton piechoty z 33 Ochotniczej Dywizji Grenadierów SS (dowództwo + 3 drużyny), 3 oddziały Volksturmu, IG 18 (75mm), moździerz 81 mm, Flak 20mm, unieruchomiona Pantera z improwizowaną załogą.

Rosjanie: 1 x T34/85, 2 x T34/76, dowództwo, 3 plutony piechoty (dowództwo + 3 drużyny), 2 moździerze 82mm, 1 ckm.

Wszystkie wykorzystane w scenariuszu modele i makiety pochodzą z zasobów PMiHW na Woli, gdzie graliśmy.

Stroną ofensywną byli Rosjanie. Niemcy (a właściwie Francuzi) mieli za zadanie jak najdłużej utrzymać swoje pozycje, w założeniu co najmniej 8 etapów (tur). Historycznie dywizja SS osłaniała bowiem odwrót i takie właśnie miała zadanie, tzn. czasowo powstrzymać postępy oddziałów radzieckich. Poza tym nie precyzowaliśmy szczegółowo celów scenariusza. Dla obu stron celem było również, odpowiednio, zadanie jak największych strat przeciwnikowi i powstrzymanie go na jego kierunku natarcia lub rozbicie przeciwnika na określonym odcinku jego obrony. Rozstawienie wojsk do scenariusza naprzemienne, tzn. obie strony wystawiają na planszy na przemian po jednym pododdziale.

Po stronie sowieckiej grali: Kuba – prawe skrzydło, Sławek Rakowiecki – głównodowodzący i Angel Rogalski (obaj razem w centrum), Ignacy (Sarmor) – lewe skrzydło.

Po stronie niemieckiej grali: Filip (lewe skrzydło), Grzegorz (GRZ) – prawe skrzydło, i Raleen jako głównodowodzący.

Nad przebiegiem rozgrywki czuwał Xardas (autor scenariusza), który pełnił zarazem rolę sędziego i mistrza gry.

Niemiecka obrona. Na lewym skrzydle dwie drużyny piechoty. W centrum unieruchomiona Pantera, moździerz 81mm, drużyna dowodzenia i dwie drużyny Volksturmu. Na prawym skrzydle (na prawo od drogi, na której stoi Pantera, czyli najbliżej nas) działo piechoty 75mm (na wzgórzu), drużyna piechoty, Flak 20mm, drużyna Volksturmu (w lesie najbardziej na prawo). Wszystkie oddziały niemieckie są okopane

Poprawiony: środa, 23 listopada 2011 14:55

Więcej…

 

Commands & Colors: Ancients (GMT Games)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Gra przedstawia 10 bitew stoczonych w czasie wojen między Kartaginą i jej wrogami: Syrakuzami oraz Rzymem. Możemy wziąć udział w najsłynniejszych starciach takich jak bitwa pod Kannami czy Zamą, ale także w tych mniej znanych jak bitwa pod Akragas. Dodatkowe scenariusze można pobrać ze strony GMT Games, tak więc gra gwarantuje wiele godzin zabawy.

Zacznę od tego, że gra jest pięknie wydana – bardzo wytrzymałe pudełko z ładnymi grafikami, gruba i sztywna plansza ozdobiona obwódką przedstawiającą starożytne bitwy, jednostki, dowódców itp., podobnie jak karty rozkazów, które także są ozdobione licznymi grafikami. Naklejki na bloczki przedstawiające jednostki są klimatyczne i dobrze oddają poszczególne formacje i oddziały. Całość stoi na bardzo wysokim poziomie.

Instrukcja do gry ma 28 stron, z czego 13 zajmują zasady, reszta to przygotowanie do gry i scenariusze. Napisana jest ona w sposób przejrzysty, zawiera liczne przykłady i omówienie najważniejszych zasad (co w przypadku GMT Games nie zdarza się często...), tak więc osoba znająca angielski na przynajmniej średnim poziomie może zacząć rozgrywkę już po pierwszym jej przeczytaniu. Gra zawiera dwie karty pomocy gracza, na których znajdziemy WSZYSTKIE informacje dotyczące naszych jednostek, dzięki czemu w czasie gry nie trzeba już zaglądać do instrukcji – kolejny duży plus.

W grze oddziały przedstawiane są za pomocą bloczków (łącznie jest ich 345!) różnej wielkości, od 16 x 16 x 8mm do 21 x 26 x 8mm. Trzeba na nie obustronnie nakleić jednostki – całość prezentuje się bardzo dobrze, ale samo naklejanie jest bardzo czasochłonne – zajmuje parę godzin i jest męczące... To moim zdaniem największy minus tej gry.

Poprawiony: wtorek, 22 listopada 2011 17:48

Więcej…

 

Wojna o Pierścień (Encore)

  • PDF
  • Drukuj
  • Email

Sięgając po „Wojnę o Pierścień” czułem, że przede mną bardzo ciekawa przygoda. Podobała mi się perspektywa zmiany historii znanej z kart książki. Niech Drużyna Pierścienia pójdzie przez Mroczną Puszczę, a bitwa rozstrzygająca losy Śródziemia odbędzie się pod Shire!

Czy dało radę?

Poprawiony: czwartek, 12 stycznia 2012 11:10

Więcej…

 

Strona 171 z 202